czwartek, 23 stycznia 2014

Co mi zasmakowało

Ciekawe to jest. Bowiem dietetyczne potrawy uważane są za nijakie w smaku i nikt nie chce ich jeść na co dzień.Ja mam jednak inne zdanie i zakochałam się w niektórych daniach diety dr Dąbrowskiej.

Bardzo zasmakowała mi czerwona cebula. Robię sałatkę: jeden średni pomidor, maleńka cebulka albo połowa jak jest większa i ogromny ogórek kiszony. Wychodzi 130 g. plus 20-30 g. plus 80-100 g. Doprawiam świeżymi ziołami jak mam. Owa sałatka ma do 50 kcal, a świetnie sprawdzi się jako przekąska lub drugie śniadanie. Zrobiłam także jako dodatek do obiadu dla mego lubego. Zjadł całość i aż mu się uszy trzęsły. Dzięki temu zjadł zdrowe domowe ogórki kiszone, a nie te sklepowe konserwowe.

Drugą bardziej przekąskową propozycją jest utarcie korzenia selera (100 g.) 40 kcal z jabłkiem (100 g.) 50 kcal. Po prostu zabiło mnie smakiem. Spodziewałam się, że będzie mdłe, a było pyszne i słodkie.

A jeżeli o słodyczach mowa to utarłam duże jabłko (200 g.) i dodałam łyżeczkę cynamonu. Mogłam dodać pół, bo okazało się za mocne nieco w smaku. Ale znów pyszne i słodkie. Deser idealny według mnie. A kalorii 110 jak dobrze pójdzie. Który talerz słodyczy tyle ma :D

No i przejdźmy do obiadu. Po pierwsze kapuśniak.  Wyszedł mi gar zupy, który jadłam całe popołudnie. Składniki:
marchwe (200 g.) 80 kcal
seler (50 g.) 20 kcal
pietruszka (40 g.) 20 kcal
por (20 g.) 6 kcal
cebula (20 g.) 8 kcal
kapusta biała (50 g.) 16 kcal
kapusta kiszona (200 g.) 40 kcal
kminek
pieprz
razem 190 kcal
Warzywa starłam na tarce, cebulę posiekałam. Kapustę kiszoną dodałam bez rozdrabniania po 15 minutach gotowania. Całość jeszcze stała na ogniu 15 minut i zupa gotowa:)

Drugim daniem, które uwielbiam jest leczo jarskie.
Składniki:
cebula (100 g.) 39 kcal
papryka (150 g.) 48 kcal
przecier pomidorowy (pół słoiczka 95 g.) 88 kcal
przyprawy: sól, pieprz, majeranek, świeża pietruszka, liść laurowy, ziele angielskie
razem: 175 kcal

Do kapuśniaka dodałabym jednego ziemniaka. Do leczo ryż, albo inny zapychacz. I tyle w temacie. Pysznie i zdrowo.

2 komentarze:

  1. Jabłko z cynamonem ... wielbię :)
    Ostatnio do szejka z jabłka i cynamonu dodaję mega zdrową kurkumę. Pyszne!

    OdpowiedzUsuń