środa, 1 stycznia 2014

Biała zupa

Polubiłam gotowanie. Stało się to kilka lat temu kiedy sama zaczęłam w końcu gotować i eksperymentować w kuchni. Mistrzem nie jestem i nigdy nie będę. Nie mam bowiem ani tyle zapału, ani możliwości. Oglądam jednak wiele programów kulinarnych. Takich zwykłych, zwyczajnych dla przeciętniaków. I kiedy coś mi się spodoba wypróbowuję w domu i nierzadko modyfikuję pod siebie. Dlaczego? Bo wielu rzeczy nie jem. Począwszy od mięsa, a skończywszy na... sama nie wiem już nawet. Dlatego poniżej przepis na przepyszną zupę, którą ja zmodyfikowałam. Czyli przepis oryginalny i moja przeróbka. Coś dobrego na Nowy Rok :)

BIAŁA ZUPA

Składniki:
duży por (czym bardziej biały tym lepiej)
duża biała cebula
mały korzeń pietruszki
mała marchewka
duży korzeń selera
dwa ziemniaki
czosnek
sól
pieprz
śmietana kwaśna

Przygotowanie:
W oryginale szkli się na oleju czosnek, cebulę i pora. Potem dodaje pokrojone ziemniaki i seler zalewając dwoma szklankami wody. Kiedy wszystko będzie miękkie blendujemy i zalewamy szklanką śmietany.

W mojej wersji dodaję więcej warzyw, aby zupa miała więcej "zdrowia". 
Na łyżce oliwy szklimy zatem czosnek, cebulę i pora. Potem dodajemy marchew, pietruszkę, selera i ziemniaki. Zalewamy trzema szklankami wody. Gotujemy, aż ziemniaki będą rozgotowane. Wszystko blendujemy i doprawiamy solą oraz pieprzem. 

Można zrobić jeszcze trzecią wersję. Do czosnku, cebuli i pora dodajemy seler i ziemniaki, a całość zalewamy bulionem warzywnym. Na koniec blendowanie i przyprawy.


Jakąkolwiek wersję wybierzecie powiem szczerze, że ta zupa tak przypadła mi do gustu, że dziś gotuję kolejną porcję, choć dwa dni z rzędu ją już jadłam. Naprawdę polecam.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz