poniedziałek, 10 marca 2014

Ananas

Wczorajszy dzień był pełen skrajności. Prawie udało mi się wytrwać bez jedzenia. Poczułam się nieco lżej, dlatego muszę to częściej powtarzać. Co jeszcze się działo? Uczestniczyłam w wymiance ubrań. Od dawna bowiem zbierałam moje i nie tylko ciuchy, aby pozbyć się ich w przystępny i pożyteczny sposób. Kiedyś chodziłam na nieco inne "imprezy". Oddawało się ciuchy za darmo, a kupowało za symboliczną złotówkę od innych. Uzbierane pieniądze szły na schroniska z kotami. Równie dobrze można było przynieść karmy, koce czy inne niezbędne rzeczy. Tym razem mieliśmy zarobić po kilka złotych na swoich rzeczach nie wywalając ich na śmietnik. Zero tematu zwierząt, inni organizatorzy. Ponieważ szykuje mi się przeprowadzka zaczęłam robić porządki w moich rzeczach (nie tylko w ciuchach) i chciałam się po prostu pozbyć tego, co nie jest mi już potrzebne. W taki oto sposób zamierzam też oddać do biblioteki torbę książek. Ciuchy oddane, książki spakowane. A teraz o ananasie i dzisiejszym szejku.

Postanowiłam zdrowo zacząć dzień. No to zielony szejk:

150 ml wody
duża garść szpinaku
dwa banany
1/3 ananasa
łyżka zmielonego siemienia

A co dalej to już wiecie. Blender, a potem pijemy:) Poza tym zaczynam ssanie oleju, ale o tym za tydzień. 

No i w końcu ananas. Jego nazwę zawdzięczamy indyjskiemu słowu "nana" czyli zapach. Źródło cennych witamin, minerałów i kwasów owocowych. Poza naszym talerzem stosuje go również przemysł kosmetyczny i medycyna. Oprócz owocu cenna jest także łodyga w której znajduje się najwięcej bromeliny. Wykazuje ona właściwości przeciwzapalne i przeciwobrzękowe. 
Co leczy owa cudowna substancja:
- obrzęki pourazowe i pooperacyjne
- łagodzi bóle
- obniża gorączkę
- zapobiega osterooporozie (mangan, żelazo, miedź)
- wspomaga leczenie dny moczanowej
- łagodzi stany zapalne przy zapaleniu płuc i oskrzeli
- wspomaga rozpuszczanie zakrzepów krwi
- wspomaga układ immunologiczny
- niszczy zmutowane komórki rakowe
- wspomaga odchudzanie (reguluje pracę żołądka, zmniejsza zgagę)

Ponadto ananasy posiadają dużo błonnika, wody strukturalnej, witaminy: A, C, B1, B2, B6, PP. Do tego kwas foliowy i wiele innych składników. Pomaga sportowcom w regeneracji i jest bardzo orzeźwiający latem. Oczywiście cały czas mówię o świeżym ananasie, a nie tym chemicznym i pocukrzonym z puszki! Jedzmy zatem pięć porcji warzy w i owoców dziennie w tym ananasa. I dla niewtajemniczonych: ketchup to nie porcja warzyw. 
Miłego poniedziałku :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz