Kto czytał jeden z moich poprzednich postów, ten z niecierpliwością czeka na przykłady z książki Umysł kreatywny. Reguły gier można znaleźć tutaj , a poniżej rozwiązania jakie podaje autor.
GRA 1.
Przykład
Przypadkowe Wyrazy: Dok i domek (kabina).
Natychmiastowe skojarzenia:
...specjalne parki, w których przenośne domki letniskowe mogłyby łatwo i wygodnie "cumować".
Dalsze pomysły:
...stworzenie specjalnych doków dla domów ("kabina"); byłyby to miejsca, gdzie można by przechowywać różne rzeczy, takie jak aparaty, komputery, teczki itd.; sprzedaż tych specjalnie zaprojektowanych "doków".
Warianty
1. Zamiast tworzenia biznesu przynoszącego zyski, możesz próbować stworzyć z danych Przypadkowych Wyrazów coś, co byłoby korzystne dla ludzi lub środowiska - nawet jeśli nie przyniosłoby zysków jako biznes.
2. Wylosuj trzeci wyraz i sprawdź, czy mógłby być dodany do istniejącej już kombinacji lub ją zmienić.
GRA 2.
Przykład
Pięć przypadkowych wyrazów to: spodnie, hasło, komitet, aspiryna, trumna.
Natychmiastowe skojarzenia:
...końcowe wyrazy mostu: aspiryna i trumna
...aspiryna prowadzi do komitetu: wiążą się z bólem głowy
...komitet prowadzi do spodni: męska dominacja
...spodnie prowadzą do hasła: znak rozpoznawczy wśród mężczyzn
...hasło prowadzi do trumny: śmierć daje każdemu hasło dostępu do następnego życia.
Dalsze myśli:
...końce mostu: komitet i aspiryna
...komitet prowadzi do trumny: mnóstwo bezużytecznych pracowników w komitecie
...trumna prowadzi do spodni: potrzeba zakrywania
...spodnie prowadzą do hasła: potrzebne specjalne otwarcie
...hasło prowadzi do aspiryny: odkodowanie stanów zapalnych.
Warianty:
1. Wykorzystując ten sam zestaw Przypadkowych Wyrazów, wypróbuj różne wyrazy na końcu mostu.
2. Wybierz krańcowe wyrazy z pierwszego zestawu, następnie wylosuj trzy nowe Przypadkowe Wyrazy, które stworzą most między dwoma wyrazami krańcowymi.
3. Spróbuj ćwiczenia, posługując się sześcioma lub siedmioma Przypadkowymi Wyrazami.
Do dzieła :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz